Distrikt Skolen

Kolding Kommune tilbyder glidende overgang GLO til skolen  pr. 1. april hvert år

Her får børnene en stille overgang i SFO´en inden det rigtig går løs i skolen til august. Glidende overgang er et tilbud, som vi opfordre jer som forældre til at tage imod.

For at ruste børnene til den videre udvikling, har vi i børnehuset valgt, at samle de ældste børn på Sommerfuglestuen. Her øges kravene til børnene og der planlægges aktiviteter, der støtter den læring, der ligger forud for at kunne modtage undervisning.

Det gælder både den faglige udvikling, men også i høj grad den personlige- og sociale udvikling, der er så vigtig for at kunne deltage i det store fællesskab.

Vi samarbejder med skolerne i Kolding Kommune, men politisk er det besluttet, at vi har et vægtet samarbejde med vores distrikt skole Aalykke Skolen.

I Børnehuset Ved åen er det pædagog Anne Mette Bertelsen, som varetager det primære samarbejde vedr. overgangen til Aalykke Skolen. Anne Mette er tilknyttet Sommerfuglestuen og vil bl.a. deltage på skolen i de første uger i april, for at lette overgangen for børnene.

Der tilbydes samtaler vedr. skolestart i slutningen af året, inden der indskrives til skolen.

Skoleindskrivningen foregår i januar måned på barnet distrikt skole.

Linket til Aalykkeskolen er aalykkeskolen.aula.dk

cs