Legetøj

ff

Med udgangspunkt i institutionens værdier har personalet og ledelsen i Børnehuset Ved Åen vedtaget at retningslinjerne for medbragt legetøj er:

• Den enkelte stue sætter rammen for hvor og hvornår, der må leges med legetøj.
  • Det er stuens personale der vurderer, regulere samt begrunder hvad det enkelte barn kan håndtere og hvad hele børnegruppen har brug for.
  • Det vil altid være barnet, der skal være i højsædet og ikke legetøjet. Hvis vi oplever det modsatte, går vi i dialog jer.
  • Vi ønsker, at I som forældre begrænser, hvor meget legetøj jeres barn skal have med.

Derfor er udmeldingen. at hvis I ikke hører andet fra stuens personale, må barnet gerne have legetøj med, dog med det forbehold, at det er på eget ansvar. Vi afsætter ikke tid til at hjælpe med at finde/erstatte bortkommet legetøj.