Nærområdet

Børnehuset Ved Åen er placeret centralt  i Kolding midtby i en stor gammel ejendom, som ligger på et grænseområde mellem byen og den dejlige natur  omkring Kolding Ådal.

Fra legepladsen kan børnene se kajakkerne sejle forbi i åen og høre toget suse afsted, og vi har megen glæde af at bruge stien langs åen samt boldbanerne ved stadion som udflugtssted.

Placeringen tæt ved byen nyder børnene godt af, der er ikke langt til torvet, banegården, havnen, kulturinstitutionerne m.m, ligesom vi har nem adgang til offentlig transport.

Distriktsskolen Aalykkeskolen ligger 100 m fra institution og sammen med de øvrige institutioner i området arbejder vi tæt sammen, særligt om overgangen fra børnehave til skole.

Den centrale placering betyder at vi modtager børn fra hele Kolding by.

sfds