Traditioner

ggg

Barnet oplever mange spændende aktiviteter, både alene og sammen med andre i hverdagen. Det foregår på stuen eller på tværs af de øvrige grupper.

Vi forsøger at følge barnets spor hvor der støttes op omkring det barnet er  optaget eller fordybet i. Andre gange planlægges der aktiviteter, der er mere voksen styret.

3 gange om året arbejdes der i hele huset med et fælles tema. Temaet tager afsæt i flere af læreplanstemaerne. de planlægges på tværs af vuggestue og børnehave, således at alle kan være med. Temaet beskrives og dokumenteres på Aula.

Vi mener  at børn skal lære at stifte bekendtskab med traditionerne, som en del af kulturen.

I Børnehuset Ved Åen har vi valgt at tage afsæt i de danske traditioner, samt er vi nysgerrige efter at få indblik i hvordan traditioner dyrkes i andre kulturer. For at belyse de forskellige kulturer vi har i Børnehuset Ved Åen afholder vi en Multikulturel dag, hvor vi sætter fokus på hvilke nationaliteter vi har i vores børne- og forældre gruppe.

Vigtige datoer i 2024

• 7. juni - Sommerfest for børn og forældre fra kl. 14.30-16.00