Forældresamarbejde

I Børnehuset Ved Åen vægter vi et godt forældresamarbejde

Et godt samarbejde er med til at give dit barn de bedste muligheder i dagtilbuddet og i fællesskab arbejder vi for, at dit barn får de bedste forudsætninger og betingelser for en god udvikling. Sammen og i dialogen støtter vi op omkring netop det, som dit barn har behov for.

Vi har en Forældrebestyrelse som består af 7 medlemmer samt to personalerepræsentanter, og sammen med ledelsen er de med til at danne rammen for institutionen. Man sidder i bestyrelsen for en to årig periode. Der er altid valg i oktober måned.

Der er mange gode ressourcer i vores forældregruppe, og dem vil vi gerne benytte os af, når det er muligt. Det være sig når vi har legepladsdag eller hvis forældre har mulighed for at komme med aflagte materialer, som børnene kan benytte og meget mere.

Meget er muligt når vi hjælper hinanden.

I en hverdag fyldt med dejlige børn og forælder, kan det til tider være svært lige at snakke med en pædagog, hvis man har noget på hjertet. Det skal ikke afholde dig fra at komme i dialog. Sig det blot til pædagogen, så vil der hurtigt muligt skabes kontakt enten pr. telefon eller i aftaler et passende tidspunkt.

I er selvfølgelig også velkomne til at kontakte ledelsen, hvis der opstår spørgsmål eller der er brug for afklaringer.

cac